עבודה מול שוק העסקים האסייתי

 

בשנים האחרונות ישנה התייחסות עסקית רצינית עם שווקי מזרח אסיה. מדובר על מדינות שחלקן אף לפני כשניים – שלושה עשורים לא פתחו את דלתותיהם בפני מדינות המערב. יחד עם זאת, אותם המדינות החליטו בפתיחת שער לעסקים, על מנת לחזק את מעמדן הכלכלי (לדוגמה סין הקומוניסטית). אולם מרגע שפתחו שעריהן לעסקים ומסחר, מקיימות מדינות המערב מערכת יחסים ערה מאוד עם מדינות מזרח אסיה וכמובן למדינת ישראל יחסים ענפים מאוד עם מדינות כמו הודו, סין, קוריאה ויפן.

מיקור חוץ – אאוטסורסינג

הקשרים המתהדקים בין ישראל למדינות מזרח אסיה לאורך השנים, הביאו חברות רבות להביא את מחלקות הייצור למדינות אלו. הסיבות הם כמו לכל חברה – למקסם רווחים. כוח העבודה במדינות אלו נחשב זול יחסית. בנוסף, מחלקות מחקר ופיתוח במדינות אלו, זוכות למוחות איכותיים המאפשרים פיתוחים איכותיים וברמת גימור גבוהה. אולם כיום, הקשר בין מדינות אלו, אינו קשור רק לחברות הזנק – הייטק, אם כי חברות סטארט אפ, חברות מסחר בינלאומי, חברות למסחר באינטרנט, משרדי ממשלה ועוד.

הכרת תרבות שונה לחלוטין

חשוב לזכור, עסקים מול מדינות מזרח אסיה, מצריכה הכרת תרבות שונה לחלוטין. התרבות האסייתית שונה לחלוטין מן התרבות הישראלית בפרט והמערבית בכלל. ייתכן כי דברים אשר לגיטימיים לחלוטין במדינות האם, יתפשרו כחוסר כבוד מוחלט במדינות הללו (לדוגמה פרות הקדושות בהודו – ראוי לא לשבת לסעוד ארוחה עסקית עם נציגים מהודו ולהזמין אומצה איכותית העשויה פרה). לכן, חשוב ללמוד על המאפיינים השונים של התרבות.
עניין השפה גם עשוי להוות מכשול. ישנם נותני שירותים איכותיים מאוד במדינות המזרח, שאינם דוברים אנגלית בצורה טובה. חשוב להכיר את הבסיס לשפת האם שלהם – הדבר מראה גם כבוד בפני השותפים העסקיים הפוטנציאלים.

לימודי תרבות מזרח אסיה

בשל האמור לעיל, חברות רבות מעמידות נציג אשר כל מטרתו היא להוות קשרים עם מדינות המזרח, זה עשוי להיות קניין, מנהל קשרי חוץ, שגריר וכדומה. בשנים האחרונות, החלו יותר ויותר מכללות ומוסדות אקדמאים, להציע לימודי מזרח אסיה כתוכנית לימוד במוסדותיהם. המטרה בלימודים אלו היא להכיר את התרבות השונה של מדינות מזרח אסיה והדרך שבה ניתן להשתלב בקלות יתרה בכל הנודע לעסקים.
לימודים אלו כוללים לרוב הכרה עם התרבות השונה, חלק מהמוסדות אף מציעות לימודי השפה ממש, על מנת שיוכלו להשתלב בצורה נוחה וטובה יותר. לימודים אלו עשויים לפתוח את הדרך להצלחת העסק. הפתח החדש מאפשר למצוא אפיק עסקי חשוב ביותר לעסקים רבים בישראל ובעולם.

אסייתי
עבודה מול השוק האסייתי

 

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן