עבודה מגניבה – גרפולוג משפטי

מי שמחפש עבודה מתגמלת ומעניינת יכול לעבור הכשרה במכון גרפולוגיה משפטית. ההכשרה עוסקת בכל הקשור לכתב יד והיא נשענת על מספר הנחות יסוד. ההנחה הראשונה היא שניתן לזהות תכונות שונות באמצעות הכתב. ההנחה השנייה היא שאדם אינו יכול לשנות מרצונו את צורת הכתיבה, אלא אם הוא מותיר סימנים הניתנים לזיהוי. הנחה שלישית היא שהמנגנון להפקת הכתיבה תמיד נמצא במתאם למערכת העצבים המרכזית.

בנוסף, ישנה הנחה על פיה אות או צורה לא בהכרח מייצגים תכונה מסוימת. הדגש בהכשרה הוא על הקשת המשמעות של אות או תו לפי פרמטרים של נסיבות, הקשר ועוצמת לחץ. כל אלו הופכים את תהליך ההכשרה של איש מקצוע למאתגר במיוחד. מעבר לכך, בתחום המשפטי הוא חייב להכיר את התקנות ואת החוקים. עליו להיות בקיא בהסדרי הדין ולדעת לנתח מסמכים וחתימות. העוסקים בתחום מוכרים לעיתים קרובות כעדים מומחים בבית משפט ומחקרים אמפיריים תומכים בממצאיהם.

מה כוללת גרפולוגיה משפטית?

גרפולוגיה משפטית מוכיחה כי עבודה מגניבה לא חייבת לבוא על חשבון שכר, תגמול ומעמד. עבודה מן הסוג הזה כוללת שורה ארוכה של תפקידים חשובים:

  • השוואת כתבי יד
  • השוואת חתימות בחשד לזיוף
  • איתור זיופי חתימות על מסמכים
  • ביצוע בדיקות מיקרוסקופיות ומעבדתיות
  • הכנת עורכי דין לחקירה נגדית של מומחה
  • בדיקות דיו, גיל מסמך, לחץ כתב, נסיבות כתיבה וכן הלאה

תהליך העבודה מול איש מקצוע בעל הכשרה כולל מספר שלבים. בשלב הראשון נערכת פגישה בין הלקוח לבין עורך הדין או גרפולוג, לצורך בדיקת מסמכים ראשונית ולאחר מכן קבלת החלטה עקרונית על המשך הטיפול. בשלב השני עוברים לכתיבת חוות דעת מפורטת המנמקת את ההחלטה המקורית. לאחר מכן נדרש גרפולוג לתת עדות מומחה בבית המשפט ולעיתים גם לעמוד בפני חקירה נגדית.

איך מתקבלים לעבודה?

מי שמחליט לעבור הכשרה ולעבוד בתור גרפולוג משפטי צריך ליצור קשר עם מכוני הכשרה. עליו לברר מה הניסיון של המכון, אילו כלים עומדים לרשותו והאם יש עליו המלצות וחוות דעת חיוביות. נתונים מן הסוג הזה מאפשרים השוואה יעילה בין מכונים. הם מקצרים את תהליך ההכשרה ומקלים על הקבלה לעבודה. מבחינת משרדי עורכי דין הזקוקים לייעוץ בתחום של גרפולוגיה משפטית, הכשרה מוקדמת היא תנאי חיוני להעסקת עובד.

חיפוש אחר עבודה מגניבה דורש לעיתים השקעה של זמן ומשאבים. הדבר החשוב הוא לוודא את האטרקטיביות של ההשקעה בטווח הארוך, בין היתר באמצעות מציאת משרה מתגמלת. השילוב בין ניתוח מסמכים וחתימות לבין התחום המשפטי הוא הוכחה לשילובים יוצאי דופן. שילוב כזה יכול לתרום לכל הגורמים המעורבים. השילוב מדגיש את המשמעות של תהליכים משפטיים, אך יש לו גם משמעות מקצועית עבור בעלי המלאכה והעובדים הבכירים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן