מערכות אבטחה

עבודה כמתקין מערכות אבטחה

מתקין מערכות אבטחה עובד במשרה דינאמית, מאתגרת ומעניינת ויכול להגיע למשכורת גבוהה גם בתור שכיר וגם בתור עצמאי. במאמר הבא נסביר מה כרוך בתהליך ההתקנה וכיצד מצטרפים למקצוע

מתקין מערכות אבטחה יכול להגיע למקצוע אחרי הסמכה בסיסית בתחום החשמל או בצורה עצמאית לחלוטין. ההבדל הוא שאם הטכנאי משיג את ההסמכה כחשמלאי, הוא יכול להציע גם שירות התקנת מערכות וגם שירותים משלימים – החל מחיבור החשמל לדירה קיימת ועד יצירת שקעים חדשים. 

איך מתקינים מערכות אבטחה מתקדמות?

התפקיד של המתקין הוא לבצע את ההתקנה שלהן לפי דרישות היצרן. במקביל, מצופה ממנו לדעת כיצד להביא בחשבון את המפרט הקיים מבחינת חשמל או שיקולי בטיחות אחרים. בשביל לבצע את ההתקנה באופן שעולה בקנה אחד עם הצרכים של קהל היעד והלקוחות, על המתקין להשתמש בשנות הניסיון שעומדות לרשותו.

איפה מבצעים התקנת מערכות אבטחה?

מתקין עובד בפריסה ארצית רחבה מאוד. הוא יכול להציע את השירות שלו לבעלי בתים פרטיים, לאנשים שגרים בדירות בבנייני מגורים משותפים וכמובן לבעלי עסקים, חנויות, משרדים ועוד. בנוסף, המתקין מתמחה בהתאמת פתרונות ומצלמות אבטחה לסקטור הציבורי ובו בתי ספר, גופי עירייה וכן הלאה.

מהן דרישות התפקיד?

התקנת מערכת אבטחה מחייבת בדרך כלל רישיון נהיגה ויש יתרון לבעלי רקע טכני. את הרקע הטכני ניתן להוכיח באמצעות קורסים שונים או לימודים בבתי ספר ובתיכון, במסלולים הרלוונטיים בלבד. מעבר לכך, דרישות התפק  מעבדה, תודעת שירות גבוהה, רישיון עבודה בגובה ועבודה עם אזעקות ומצלמות. 

האם עדיף לעבוד בתור שכיר או עצמאי?

מערכות אבטחה מתקדמות מותקנות כיום על ידי חברות מקצועיות שמעסיקות עובדים. לחילופין, גבר או אישה שרוצים להשתלב בתחום יכולים להציע שירות התקנת מערכות באופן עצמאי לחלוטין. כדי לבחור בין עבודה כשכיר לבין עבודה כעצמאיים, יש להביא בחשבון פרמטרים שונים ובהם:

  • תכונות אופי
  • העדפות אישיות
  • זמינות
  • מספר שנות ניסיון
  • רצון להשקיע זמן ומאמץ 

כמה עולה התקנת מערכות?

קשה להצביע על שכר ממוצע של מתקיני מערכות אזעקה, מצלמות ואבטחה, כי יש הבדלים בין הדגמים עצמם. ככל שהמערכת מתוחכמת יותר ויש בה יותר מצלמות או אביזרים, כך עלות ההתקנה תהיה יקרה יותר. אם רוצים לחסוך בהוצאות ולרכז את כל היתרונות והדרישות מול אותו מתקין, חשוב לקבל ממנו הצעת מחיר מסודרת. במסגרת ההצעה הזו, בודקים כמה יעלה להתקין כל מערכת ומה זה אומר מבחינת תקופת אחריות.

איך מתקבלים לעבודה בתור שכירים?

מתקין שרוצה לעבוד בתור שכיר יכול להגיש מועמדות למשרה באחת החברות הפועלות ברחבי הארץ. אפשרות אחרת היא להגיע לעבודה רלוונטית בשיטה של חבר מביא חבר, כמו למשל על בסיס המלצות של עובדים קיימים. בנוסף, כדאי להישאר עם אצבע על הדופק מבחינת פרסום מודעות דרושים ברשתות חברתיות או באמצעי התקשורת.

איך מציעים שירותי התקנת מערכות אבטחה בתור עצמאיים?

התקנה של מערכות אבטחה מתקדמות בתור עצמאיים כבר דורשת התנהלות אחרת לגמרי. כאן המתקין לא רק מתעסק בחלק הטכני של הקמת המערכת וההתקנה שלה, אלא עליו להתנהל מול רשויות המדינה ובהן מס הכנסה, המוסד לביטוח לאומי וכמובן מע"מ. עם זאת, עם השנים ההתנהלות הופכת נוחה יותר ולא באה על חשבון העבודה הרציפה של המתקין. חוץ מזה, מתקין עצמאי יכול לפתוח עוסק ולגייס עובדים לצורך הרחבת הפעילות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן