פורץ מנעולים

עבודה בתור פורץ מנעולים בשב"ס

בתוך שירות בתי הסוהר יש צורך באנשי מקצוע איכותיים רבים

שירות בתי הסוהר, או בקיצור שב"ס, הוא אחד הארגונים החשובים ביותר במדינת ישראל, בדיוק כפי שמערכת בתי הסוהר בכל מדינה היא אחת המערכות החשובות ביותר בה. ואכן, גם במדינת ישראל מדובר בעבודה קשה, מאתגרת וייחודית בעלת אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות. לא רק סוהרים נחוצים עבור שירות בתי הסוהר, על אף שמדובר בתפקידי הליבה של השירות. עבור מעטפת כוללת ונרחבת של כל מה שנחוץ לכליאה בטוחה ונכונה, נחוצה מעטפת לוגיסטית נרחבת, של כל מה שבין אנשי תקשורת וקשר, דרך אנשי לוגיסטיקה ומנהלה, ועד אנשי מקצוע בעלי התמחויות ספציפיות הרלוונטיות למתקני כליאה על סוגיהם השונים. אחד המקצועות הללו, בהקשר זה, הוא פורץ מנעולים – ויש הגיון בכך שבתי סוהר מכל סוג יזדקקו למנעולן איכותי, שכן מדובר במוסדות שעצם קיומם הוא האבטחה והנעילה האיכותית של אנשים בעלי מימד של סכנה ופגיעה לחברה מתוקנת.

עבודה בתור פורץ מנעולים בשב"ס ואפשרויות התעסוקה

קצת על העבודה בכללי – עבודתו של מנעולן היא עבודה מקצועית שדורשת גם הכשרה מקצועית נרחבת, והשימושים הרבים של איש המקצוע הזה הם קריטיים עבור החברה שלנו ככלל. פורץ מנעולים הוא איש מקצוע שעל אף כינויו הוא הרבה יותר מפורץ – הוא מתמחה בכל מה שנוגע למנעולים, פתיחתם ופריצתם, נעילתם, החלפתם וכמובן שגם הבדיקה המקצועית שלהם. אנחנו פונים למנעולנים בדרך כלל בחיינו הפרטיים בסיטואציות בהן אנחנו צריכים לשכפל מפתחות, לפרוץ את הבית שלנו או את הרכב שלנו משום שננעלנו מחוץ להם, או להחליף מנעולים ומנגנוני נעילה אחרים בחיי היום יום שלנו. בשירות בתי הסוהר יש לעבודה זו חשיבות מיוחדת.

מנעולנים בשב"ס – גם אם אין לכל בית סוהר מנעולנים שהם שכירים ישירים שלו, הרי שכל מתקן כליאה באשר הוא זקוק לשירות מקצועי בתחום בשעת הצורך. מנעולנים שעובדים עם או תחת שירות בתי הסוהר אחראיים על החלק המהותי ביותר של עבודת הארגון – מנגנוני הנעילה השונים, שהם רלוונטיים לכל אסיר ואסיר. מנעול שכזה, אם הוא לא שמיש ותקין מספיק, פשוט מהווה סכנה בטיחותית לא רק למתקן הכליאה עצמו אלא לחברה שלנו כולה. בהקשר זה, ישנן אפשרויות תעסוקה מעניינות ויתכן שגם רווחיות בתחום תחת שירות בתי הסוהר – אך לא תמיד חייבים להיות עובדים ישירים שלו.

האם יש צורך להיות עובד ארגון של השב"ס?

כאמור, שירות בתי הסוהר מעסיק תחת מטרייתו אנשי מקצוע שונים בתחומים שונים. עם זאת, לא כל בית סוהר מחזיק פורץ מנעולים משלו – ובמקרים רבים העבודה עם שירות בתי הסוהר תתבצע כמנעולן עצמאי שנשכר לעבודות ספציפיות כאלה ואחרות עם השירות. בהקשר זה, ברור מדוע עבודתם של מנעולנים נחשבת לרווחית למדי – עבודה עם השב"ס היא למעשה עבודה עם המדינה עצמה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן