דודי שמש

עבודה בתור מתקין מערכות סולאריות

מתקין מערכות סולאריות נדרש לעבור קורס הסמכה ייעודי ולעמוד בתקנים מחמירים של חברת החשמל. הסיכונים העיקריים הנשקפים למתקין קיימים בגגות ללא נגישות נוחה ובתנאי מזג אוויר קיצוניים. יחד עם זאת, העבודה מבטיחה שכר גבוה ואפשרויות קידום רבות.

מערכות סולאריות מותקנות על ידי אנשי מקצוע בגגות של בתים פרטיים. מי שרוצה לעבוד בתור מתקין מן הסוג הזה נדרש לקבל הכשרה ולעבור הסמכה ייעודית. מטרת ההסמכה היא לאפשר למתקין להתמודד עם בעיות חשמל ולהבטיח חיבור תקין למערכת הארצית. את ההסמכה ניתן לעבור בקורסים ייעודיים של משרד הכלכלה, או כחלק מתהליך ההכשרה של החברות הפרטיות העוסקות בתחום.

מאפיינים בולטים של עבודה בתור מתקין מערכות סולאריות

א. גגות לא נגישים – נגישות לגג היא תנאי להתקנה בטיחותית של המערכות. יש לבדוק מראש האם ניתן לעלות לגג באמצעות סולם יציב, או להשתמש בפתרונות הרמה אחרים. במידה ומעוניינים להתקין את המערכת על גגות גבוהים של בניינים משותפים, יש צורך בציוד מגן, כפפות, כובע ייעודי וסרבל ארוך. הנגישות של הגג גם עשויה להשפיע על המחיר שאותו גובים אנשי המקצוע תמורת ההתקנה.

ב. תנאי מזג אוויר קיצוניים – אסור לבצע התקנה של מערכת סולארית ביתית מכל סוג בתנאי מזג אוויר קיצוניים. רצוי לדחות את ההתקנה לקיץ ולעונות המעבר, או לכל הפחות להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי השעות המתאימות. תנאי מזג אוויר קיצוניים עלולים לגרום לנפילות ולהביא לנזקים בלתי הפיכים גם למערכת עצמה.

ג. התעסקות בחשמל – הסכנה העיקרית הנשקפת למתקין קיימת בעת התעסקות בחשמל. יש צורך בחיבור המערכת והפאנלים לתשתית חשמל שיכולה להגיע לעוצמות גבוהות במיוחד. מתקין שאינו נוקט את אמצעי הזהירות הנדרשים חושף את עצמו ואת הסביבה לסיכון משמעותי.

אפשרויות קידום להמשך הקריירה

היתרונות של עבודה בתור מתקין מערכות סולאריות הם שכר גבוה, אפשרויות קידום רבות וביקוש מצד לקוחות פרטיים וארגונים עסקיים. ראשית, השכר הוא פונקציה של תהליך הכשרה ארוך ושל הידע שבו מחזיקים מתקינים מקצועיים ומנוסים. שנית, ניתן לעבור את ההסמכה כדי להגיש מועמדות לעבודה בחברות שמתמחות בהתקנות מן הסוג הזה. אפשרות אחרת היא לעבוד בתור עצמאי ולהרחיב את סל השירותים. שלישית, הביקוש לשירותי המתקין נמצאים במגמת עלייה כבר מספר שנים ברצף. הסיבה לכך היא שניתן היום להפיק תשואה משמעותית מהתקנה חד פעמית של מערכות סולאריות בגדלים שונים.

לסיכום, יש הרבה יתרונות לעבודה בתור מתקין וחלק מהם בולטים בעיקר בתחום של מערכות סולאריות. הדגש צריך להיות על בטיחות ועל תהליך הכשרה ארוך וייעודי. יש לבדוק את האופן בו הנגישות בגג משפיעה על המחיר, כמו גם את ההתקנה בתנאי מזג אוויר שונים ואת הצורך בחיבורים מורכבים לחשמל.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן