בנקאי

עבודה בתור בנקאי – מידע כללי

בנקאי מבצע מגוון רחב של פעולות ומתנהל מול לקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים. במאמר הבא נסביר מה צריך לעשות על מנת להתחיל קריירה בבנקאות ואיזה הסמכה נדרשת ממנו כדי להשתלב בשוק הפרטי

בנקאי יכול לעבוד במוקד שירות לקוחות טלפוני או פרונטאלי. התפקיד העיקרי שלו הוא לתת מענה ללקוחות הבנק שמגיעים לפגישה או מחייגים בשיחות נכנסות ובנושאים שונים. עם זאת, הוא גם מוסמך על ידי הבנק לבצע פעולות בנקאיות מגוונות. בין היתר, בנקאי יכול לבצע פעולות שונות שקשורות למידע על מצב חשבון הבנק של הלקוח, העברות והפקדות כספים, פתיחת תכניות חיסכון מתן הלוואות וכמובן השקעות או שיווק של מסלולי השקעה.

מהם השירותים המבוקשים מהבנקאי?

מי שרוצים לעבוד בתור בנקאי צריכים להכיר את סל השירותים המבוקשים על ידי הלקוחות. כך לדוגמא המון לקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים יוצרים קשר עם הבנק ומגיעים אל בנקאי כדי לברר מולו על בדיקת חשבון מוגבל. בנוסף, הוא יכול לבצע איתור חשבונות מוגבלים דרך מערכת הבנק וכמובן לספק מידע על בדיקת שיקים. עבור לקוחות מוגבלים שצריכים את החשבון שלהם כדי לשלם חובות, השירותים המבוקשים הללו קריטיים להתנהלות השוטפת. 

מה צריך כדי להיות בנקאי?

גם לקוחות מוגבלים וגם לקוחות רגילים של הבנק מצפים לקבל שירות מקצועי וברמה גבוהה. הבנקאי שמשוחח איתם טלפונית או בעל פה צריך להיות אדיב, זמין ונגיש והוא גם חייב להכיר את השירותים הרלוונטיים של הבנק המסחרי לעומת גופים אחרים. מבחינת הבנק עצמו, זה מסביר לדוגמא למה הדרישות הבסיסיות עבור עבודה בתור בנקאי כוללות תעודת בגרות מלאה חובה ולעיתים גם תואר בכלכלה או בתחומי לימוד רלוונטיים אחרים.

מה המשכורת של בנקאי?

תנאי השכר של בנקאים נחשבים טובים ויש להם גם שורה ארוכה של זכויות סוציאליות. בארץ פועלים בנקים שמעסיקים יחד עשרות אלפי עובדים, לכן יש גם כל הזמן אפשרויות תעסוקה ומעבר בין הגופים הקיימים. מבחינת בנקאי שיודע איך לבצע בדיקת חשבון מוגבל או איתור חשבונות מוגבלים, אלו חדשות מעולות שמגדילות את הסיכוי לשפר את תנאי השכר ואת התנאים הסוציאליים. 

מה ההבדל בין סוגי בנקאים?

אבל האמת היא שקריירה של עבודה בתור בנקאי היא מסובכת מכפי שנהוג לחשוב. מצד אחד, יש המון סוגים שונים של בנקאים שבלעדיהם המוסד הפיננסי הזה לא יכול להתנהל בצורה תקינה. מצד שני, דווקא ההיצע הגדול של סוגי התפקידים עלול לגרום בלבול אצל גברים או נשים שנמצאים בתחילת דרכם המקצועית. אז כדי לפתור את הבעיה, חשוב להכיר את ההבדלים בין התפקידים ולהגיש מועמדות רק למה שנתפס כרלוונטי ביחס ליכולות ולרקע.

תנאי קבלה לעבודה בכל חטיבה של הבנק

הבנקים עצמם מאפשרים למועמדים להתקבל לעבודה בחטיבה ספציפית. אפשרות אחת למשל היא לעבוד בחטיבה המסחרית המאגדת בתוכה את כל סניפי הבנק העסקיים, מה שעומד מתן שירות ללקוחות שסך ההתחייבויות שלהם יכול להגיע ל-100 מיליון שקל. אפשרות אחרת היא לעבוד בחטיבה העסקית שמטפלת בלקוחות הגדולים ולכן נחשבת הכי יוקרתית, אך עוד אפשרות היא לעבוד בחטיבת הכספים, במערך הייעוץ המשפטי ובחטיבת הבנקאות הפרטית גלובלית המיועדת ללקוחות עם נכסים של מעל מיליון דולר. 

עבודה בתור בנקאי – כך תדעו שזה מתאים לכם

לסיכום, המידע הכללי על עבודה בתור בנקאי שופך אור על משרה מבוקשת שיש לה גם המון יתרונות. אבל בשביל לנצל את היתרונות האלה, צריך לעמוד בתנאי הקבלה הבסיסיים ולהשלים את תהליך ההסמכה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן