מהנדס מיזוג אוויר

הקיץ בישראל הינו חם ולח ונמשך מספר חודשים ארוכים. במהלכו, ולאורך חודשים ארוכים, נמדדים עומסי חום גבוהים שמהווים שילוב מעיק של חום ולחות. הצורך במיזוג מבנים שונים הינו חיוני וחוצה את כל מגזרי האוכלוסייה ומגוון הפעילויות. הוא גובר משנה לשנה עקב סיבות שונות וכיום משתמשים במזגנים גם במקומות אשר בעבר ויתרו על השימוש בהם. הצורך במזגנים חיוני במקומות עבודה, במשרדים, בחדרי מעבדות ובקרות, באולמות ייצור, בחנויות וקניונים, בבתים פרטיים ועוד. תפוקת העובדים גדלה מאוד כאשר הם עובדים במפעלים ממוזגים, אורחים נהנים יותר באולמות ובאתרי בילוי ממוזגים. קניונים מושכים אליהם המוני אדם בימי קיץ מהבילים, וכן הלאה. במפעלים ואולמות ייצור יש צורך בתכנון מערכות מיזוג אוויר מיוחדות והוא נעשה באמצעות מהנדסים המומחים לכך.

מערכות מיזוג אוויר שונות

קיימות מספר מערכות מיזוג אוויר וכל אחת מותאמת למבנה בה היא מותקנת. אם הולכים מהקל לכבד הרי שהמזגן העילי הנפוץ הוא זה שמותקן בחדרים ובחללים שבבית ובמשרד. יש מזגנים שונים שמגיעים בעוצמות קירור שונות וצריך להתאימם לגודל החלל בחדר. מתקיני מזגנים יודעים להמליץ על  המתאימים, ובין היתר, מתקינים אותם במשרדי מפעלים, אתרי חברות מסחריות, חנויות ועוד. קיימות מערכות מיזוג אוויר מיני מרכזיות אשר מקררות חללים רבים ומרחב גדול יותר. מנועיהם גדולים והאוויר המקורר עובר בתעלות מיוחדות שממוקמות מעל תקרה מונמכת. מערכות מרכזיות גדולות מקררות בנייני משרדים גבוהים והקירור נעשה באמצעות יחידות קירור ענקיות שממוקמות על הגג. הקירור נעשה באמצעות מים קרים המועברים על ידי רשת של צינורות ומשאבות.

קירור תעשייתי

קירור מבנים תעשייתיים הוא קירור אחר שנועד לתת מענה לאולמות ייצור גדולים אשר בהם מתרחשת פעילות אינטנסיבית שמייצרת חום רב שמתפשט בתוך החלל. מהנדסי מיזוג אוויר מתכננים  את מערכות המיזוג על מנת להתאימן לכמות החום שיש להוביל מציוד תעשייתי. בנוסף, הם אחראים על תכנון מערכות קירור על בסיס מים שמיועדות למפעלים, תחנות כוח ופסי ייצור, וכן, מערכות אוורור ודיחוס אוויר, סינון ופינוי עשן בחניונים, מעבדות ומבנים אחרים. מערכות אלו כוללות צינורות פי וי סי, אמבטיות, מנדפים למעבדות, מפוחים, צינורות יניקה ועוד אביזרים ואלמנטים הכרחיים אחרים.

תכנון וביצוע

חשיבות התכנון של מערכת זאת רבה מאוד. מהנדסי החברה שנבחרה לבצע את ההתקנה מסיירים באתר ולומדים על הצרכים שלו. בסופו של דבר יתכננו את המערכת המתאימה והוא נעשה על פי גודל המקום, נפח החללים, סוגי קווי הייצור, אופי הפעילות בו, כמות האנשים הנמצאת בו ועוד פרמטרים. הקמת המערכת תהיה בפיקוחם ותכלול גם בדיקה והפעלה ראשונית לניסיון. מומלץ לפנות לחברה מקצועית אשר מתמחה בייצור מערכות אלו ואשר בעליה ומנהליה המקצועיים הינם בעלי ידע וניסיון בתחום. מערכת כזאת אמורה לעמוד בתקנים שונים כולל אלו הנוגעים לבריאות העובדים ותנאי עבודתם, וכן, לאלו של המשרד להגנה על הסביבה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן