זפת

מהי עבודתו של הזפת?

זפת הוא איש מקצוע שעוסק בתחום של איטום גגות. ברמה הפרקטית, עבודתו מתבצעת במספר שלבים:

1. ניקוי יסודי של הגג – אחת הפעולות החשובות ביותר לפני איטום גגות היא ניקוי יסודי. מטרת הניקוי היא להסיר שאריות של חומרי איטום קודמים, להבטיח היצמדות מעולה של חומרי האיטום החדשים ולמנוע נזקים בטווח הקצר והארוך. ניקוי יסודי משפיע ישירות על רמת האיטום של הגג ועל ההגנה מפני חדירת מים. שטח מלוכלך גם נוטה ליצור סדקים בחומר שבו משתמשים על מנת לאטום את הגג.

2. מריחת שכבת יסוד – בשלב השני מורחים שכבת יסוד מסוג פלינקוט או מחומרים אחרים. שכבת היסוד גורמת לכך ששכבת האיטום תיצמד לגג בצורה טובה יותר. בנוסף, עבודתו של הזפת מחייבת המתנה של 24 שעות אחרי מריחת שכבת היסוד.

3. איטום סדקים וחורים – בשלב השלישי מבצעים את האיטום בפועל. ראשית אוטמים את כל הסדקים והחורים, ולכן מכן משתמשים בשתי שכבות של זפת חמה כאשר באמצע רצועות של בד יוטה. גם מגבים את האיטום המקורי ומונעים מצב של נזילות. במקביל, תפקידו של איש מקצוע מיומן הוא לאטום גם את הרולקות: אלו האזורים שבהם הגג פוגש את הקירות ובהם גם נוטים להצטבר מי נזילות, גשמים ומשקעים.

4. הלבנה – בשלב הרביעי והאחרון מבצעים הלבנה באמצעות דבק אקרילי וסיד. מטרת ההלבנה היא למנוע מהגג להתחמם בגלל הצבע השחור והכהה של הזפת המקורית.

איך נמדדת רמת המקצועיות בעבודה?

הקפדה על השלבים לעיל לא תמיד מבטיחה את הרמה הגבוהה ביותר של איטום גגות. מי שרוצה לבחור איש מקצוע מיומן ולא להתפשר על פחות ממעולה, צריך להבין איך בכלל ניתן למדוד את רמת המקצועיות בעבודה.

כאן כדאי לשים דגש על חומרי הגלם שבהם הוא בוחר להשתמש, על היכולת שלו לזהות את השיטה הכי מתאימה לאיטום הספציפי של הגג לפי המבנה שלו ועל האחריות. החומר שבו משתמשים נחשב יעיל לשנים רבות, זול בהשוואה לאמצעי איטום אחרים ואמין גם בגגות שחשופים לכמויות גדולות של גשם ומשקעים.

המאמר נכתב באדיבות אדלר ובנו – זיפות גגות מקצועי

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן