יועץ כיבוי אש

יועץ כיבוי אש – עבודה מאתגרת ומתגמלת.

קורס ממונה בטיחות אש מדריך אנשי מקצוע המעוניינים להעניק שירותי ייעוץ ללקוחות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. הקורס הוא תנאי לעבודה כיועץ כיבוי אש והוא מיועד לנאמני בטיחות או ממוני בטיחות בעבודה, אנשי צוות כוננות בארגונים, מנהלי תפעול ותחזוקה, מנהלי מחסנים, פקחי עירייה, הנדסאים ומהנדסים ועוד. הקורס מבוסס על 350 שעות לימודים, 30-50 מפגשים ותכניות לימוד אשר כוללות בין היתר את הנושאים הבאים:

  • חקירת תאונות אש לאחר מקרי חירום
  • הכנת תרחישים למצבי סיכון אש
  • שיקולי בטיחות בתכנון מבנה ושטחים ציבוריים
  • בדיקה ותחזוקה של מטפים ומערכות גילוי אש ועשן
  • היבטים משפטיים של תאונות אש
  • מסלולי מילוט ומערכות אוורור אוטומטיות או ידניות

עלות הקורס עומדת על 3,000-5,000 ש"ח ומוסדות הלימוד מפוזרים בכל רחבי הארץ. מפגשי הלימודים כוללים הוראה פרונטאלית וסדנאות מעשית. תנאי הקבלה לקורס לא דורשים רקע מוקדם אלא 12 שנות לימוד לפחות וראיון קבלה אישי או קבוצתי. בוגרי קורס יועץ כיבוי אש מקבלים תעודה המוכרת על ידי משרד התמ"ת ורשאים ללוות ולאשר תכניות בטיחות במוסדות וארגונים.

דרגות השכר של יועץ כיבוי אש

יועץ כיבוי אש מתחיל עם 4 שנות ניסיון מרוויח 6,500-9,000 ש"ח בחודש. יועץ עם תואר ראשון והכשרה בתור טכנאי חשמל עם 15 שנות ניסיון ירוויח 25,000 ש"ח לחודש, בעוד הנדסאי אדריכל עם בטיחות באש כתחום התמחות ירוויח 12,000-14,000 ש"ח יועץ כיבוי אשבחודש. ממונה בטיחות אש בעירייה מקומית מרוויח 6,000-8,000 ש"ח ומהנדס ממונה בטיחות עם שנתיים ניסיון מרוויח 20,000-30,000 ש"ח.

איש מקצוע עם הסמכה לביצוע תכנון מערכות כיבוי אש, התקנת מערכות ספרינלקרים וניהול פרויקטים ירוויח 25,000-30,000 ש"ח עם מעל 15 שנות ניסיון. לעומת זאת, מתקין מערכות ספרינקלרים עם 4 שנות ניסיון שעובד בערך 250 שעות בחודש ירוויח 8,000-10,000 ש"ח.

אפשרויות תעסוקה כיועץ כיבוי אש                 

כפי שניתן לראות, יועץ כיבוי אש יכול להשתלב בשורה ארוכה של ארגונים ומוסדות. רוב היועצים מגיעים למשרות בשוק הפרטי דרך חברות המתמחות במתן שירותי בטיחות אש. אחרים מגישים מועמדות למשרות מוניציפאליות או מחוזיות. אפשרויות הקידום כוללות תחומי אחריות רבים וניתן להגיע לשכר גבוה כבר אחרי צבירת 5-10 שנות ניסיון.

עוד אפשרות היא לפתוח עסק עצמאי ולהעניק שירותי ייעוץ לחברות קטנות ובינוניות. השירות נדרש מטעם הוראות החוק והוא מהווה תנאי לקבלת אישור מרשויות כיבוי אש. בנוסף, אחרי קורס ראשוני ניתן להרחיב את ההסמכה ואת תחומי ההתמחות. בין היתר יכולים יועצים מוסמכים לעבור קורס אחראי בטיחות אש בעת הובלה של חומרים מסוכנים ולעבוד אצל חברות האנרגיה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן