איטום גגות

זפת – סיכונים מקצועיים

זפת מופקת כתוצר לוואי לפחם או מנפט, כבול ועץ. אפשר לזהות אותה באמצעות הנוזל המעובה והצמיגי ולרוב היא משמשת לכיסוי רעפים, איטום גגות ועוד. חומרי איטום מן הסוג הזה נחשבים יעילים מאוד אך השימוש בהם כרוך בסיכונים מקצועיים מסוימים. הנה כמה מהם:

סיכונים שקשורים למכונה

רוב הסיכונים בעבודה עם חומרי האיטום קשורה למכונה שבה משתמשים על מנת למרוח אותם. המכונה מצד אחד ממזערת את רמת הלכלוך ואינה יוצרת עשן ופיח, אך מצד שני היא מצוידת בלהבה פנימית מסוכנת מאוד. חשוב להקפיד על הנחיות היצרן כאשר משתמשים במכונה ולהרחיק מהאזורים ילדים או עוברי אורח.

 סיכונים שקשורים לטמפרטורות

עוד סיכון מקצועי קשור למצבים שבהם מחממים זפת לטמפרטורות גבוהות שעשויות להגיע לעשרות מעלות. השימוש בנוזל הצמיגי והחם נועד להקל על היישום בגגות והוא מבטיח תוצאות מעולות. מנגד, יש סיכוי גבוה לכוויות כתוצאה מקרבת יתר לנוזל החם והלוהט.

 סיכונים שקשורים להרכב החומר

כיום כבר ידוע שבתוך החומר המופק באמצעות זיקוק יבש של חומר אורגני עלולות להיות שאריות של נטרן. לשם השוואה, הנטרן נמצא גם בסיגריות והוא נשאף על ידי מעשנים רבים. המשמעות מבחינת העוסקים בתחום האיטום היא שיש צורך בשימוש באמצעי מגן על מנת לנצל את היתרונות של החומר בטווח הקצר והארוך.

טיפים להתמודדות עם הסיכונים

הכי חשוב לעבוד עם זפת תוך שימוש בציוד מגן. ציוד המגן הבסיסי כולל כפפות, מכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוול ארוך. במקביל, במידה ובוחרים להשתמש במכונה על מנת ליישם את החומר צריך להכיר את הנחיות היצרן. ההנחיות מופיעות במפורט על גבי כל מכונה ויש להן משמעות גדולה עבור אנשי המקצוע.

לסיכום, אין טעם לנסות לעבוד עם תוצרי הלוואי של הנפט או עם חומרים ונוזלים חמים אחרים בלי להכיר את התחום. צריך להזמין רק אנשי מקצוע כדי שיבצעו את עבודות האיטום ולא להתפשר על כללי הבטיחות. שימוש נכון בזפת מבטיח את ניצול מלוא היתרונות שיש לה להציע, בעוד שימוש לא נכון מסכן את העובדים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן