המקצוע הלא שגרתי של נהג אמבולנס

אם אתם מחפשים מקצוע מרתק, ייחודי, מסעיר, ובעל חשיבות לאומית – הרי שאולי כדאי לכם לשקול קריירה בתור נהגי אמבולנס! נהג אמבולנס הוא אדם אשר יכול קודם כל לשרת במד"א ולהסיע אנשים שזקוקים לפינוי מהיר לבתי חולים, על מנת להציל את חייהם. כמו כן, נהג אמבולנס יכול לעבוד בגופים שונים – למשל בגופים שמבצעים קבורה אזרחית, בגופים שמספקים שירותי אמבולנס פרטיים, בהובלה פרטית של חולה לקראת הטסה רפואית, ועוד. אם כך, מה עוד כדאי לדעת על המקצוע הייחודי הזה?

הפרטים החשובים על המקצוע המסעיר

  • מי מכשיר למקצוע? – גם אם אתם רוצים לעבוד כנהגי אמבולנס כדי לעבוד בחברה של קבורה אזרחית או בכל חקרה בפרטית אחרת, קחו בחשבון שהיום יש גוף אחד בלבד שמורשה לערוך הכשרה לנהגי אמבולנס – וזה מגן דוד אדום. כלומר, עליכם להירשם לקורס דרך מד"א, לעמוד בכל התנאים שלו, לקבל תעודת הסמכה – ומכאן אתם יכולים להמשיך ולשרת במד"א, או לצאת כמובן לשוק הפרטי.
  • מדוע ההכשרה ארוכה? – ההכשרה בתור נהגי אמבולנס היא לא הכשרה פשוטה בכלל. אל תשכחו שמדובר על תפקיד כפול. מצד אחד נהג האמבולנס צריך להיות מוכשר להגיש עזרה ראשונה לכל דבר ועניין, בוודאי כשהוא מגיע למקום. מהצד השני, עליו גם לנהוג תחת לחץ. ברור שאם מדובר על נסיעה לטובת קבורה אזרחית שום דבר לא בהול, אבל אם מדובר על נסיעה של טיפול נמרץ – על הנהג להגיע כמה שיותר מהר אל בית החולים, ובמקביל לשמור על חוקי התנועה (גם אם מגיעה לו זכות קדימה במקרים דחופים). דבר דורש עבודה תחת לחץ גבוה במיוחד, שכן חיי החולה מוטלים על הכף, וזה דורש עצבים מברזל.
  • תנאים לתחילת ההכשרה – מאחר שזה מקצוע כל כך מיוחד ולא שגרתי, חשוב להבין כי לא כל אחד יכול בכלל להתקבל להכשרה. קודם כל עליכם להיות בני 21 לפחות, ועם רישיון נהיגה בתוקף לשנתיים. עליכם להיות ללא סכנה של שלילת רישיון, וללא יותר משלוש עבירות תנועה. רק אם תימצאו מתאימים, תוכלו להתחיל את הקורס.
  • מה ההכשרה כוללת? – ההכשרה כנהגי אמבולנס כוללת קודם כל את כל הנושא של הגשת עזרה ראשונה. ההכשרה הזו היא שתופסת יותר ממחצית ממשך הקורס. אם כבר יש לכם הכשרה כמע"רים מוסמכים של מד"א, הקורס כמובן יכול להיות קצר יותר. לאחר מכן עוברים תכנים מיוחדים על טיפול בהתקפי לב, דיני תעבורה מיוחדים, טיפול ביולדות באמבולנס, ועוד. בסיום ההכשרה תעברו מבחנים מעשיים ועיוניים על מנת לקבל את הרישיון.

וכעת מתחילים במקצוע המיוחד

המקצוע של נהג האמבולנס הוא באמת אחד מהמקצועות המיוחדים ביותר שאפשר להעלות על הדעת. בין אם תתנו שירות למשפחות דרך חברות שמספקות קבורה אזרחית, ובין אם תסיעו אמבולנסים של טיפול נמרץ להצלת חולים – הרי שאתם מבצעים שירות גדול לאוכלוסיה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן