חיפוש עבודה

המלצות של איש העסקים צבי ויליגר לחיפוש עבודה

חיפוש עבודה הפך בימינו לאתגר לא פשוט: ראשית, שוק התעסוקה הפך משוכלל מאוד ותנאי הסף עבור המשרות המתגמלות באמת גבוהים מאוד, שנית, על כל תפקיד מתמודדים מועמדים רבים, ושלישית, תהליכי המיון, ובפרט כשמדובר במקום עבודה איכותי, ממושכים ומורכבים.

על מנת לצלוח בכל זאת את התהליך ולהגיע לעבודה מעניינת ומשתלמת כדאי להקשיב להמלצות של איש העסקים צבי ויליגר, מי שייסד ב-1994, ביחד עם אחיו יוסי, את חברת "וילי פוד" ועומד בראשה עד היום, וכמובן צבר במשך השנים ניסיון רב בכל הקשור להעסקה ולאיתור עובדים.

לא לנפח את קורות החיים

ההמלצה הראשונה של צבי ויליגר, ולא רק שלו אלא של אנשי מקצוע רבים בתחום ההשמה, היא לא לנפח את קורות החיים.

ראשית, מנהלי כוח אדם או מומחי השמה מיומנים בזיהוי קורות חיים שיש בהם יסוד בולט של הפרזה, ומאחר שאמינות היא ערך חיוני בכל תפקיד ובכל עמדה, קורות חיים לא אמינים, סביר להניח, יושלכו חיש קל למחזור.

חשבו טוב טוב מה חשוב לכם

כולנו רוצים לעבוד במשרה שתהיה הן מאתגרת מקצועית, הן מספקת עניין, הן מתגמלת כספית, הן כזו שמתקיימת בסביבת עבודה מפרה ומהנה ועם אנשים כלבבנו והן בקרבת הבית.

המציאות, יחד עם זאת, מכתיבה פשרות ועל כן ממליץ צבי ויליגר לחשוב טוב טוב מה באמת הכי חשוב לכם: אם אתם נוטים להשתעמם במהירות לא כדאי לחפש עבודה רק כי השכר בה גבוה יחסית, אם חשובה לכם החברה אל תציעו מועמדות לתפקיד שמטבעו מתבצע ביחידות גם אם הוא מעניין מאוד ואם פקקים מטריפים אתכם אל תגידו לעצמכם "לא נורא, זה רק 40 דקות נסיעה לכל כיוון" – אין  טעם לעבור את כל התהליך של חיפוש עבודה רק כדי לגלות כעבור מספר חודשים שלא טוב לכם ושאתם רוצים לחפש עבודה אחרת.

מה התכונה שאותה מחפש צבי ויליגר אצל מועמדים?

מעבר לידע מקצועי רלוונטי וניסיון בתחום, ישנה חשיבות רבה לאישיות של כל מועמד. אמנם ישנן תכונות רלוונטיות אחרות לכל תפקיד אולם ישנן גם כאלה שחיוניות בכל עבודה. מבחינת צבי ויליגר התכונה שאותה הוא מחפש במיוחד היא התלהבות, אותו ניצוץ בעיניים שמבטיח כי העובד ייתן לחברה את כל כולו, ולאורך זמן רב.

הגעתם לראיון עבודה? היו קשוביםחיפוש עבודה

המלצה נוספת של צבי ויליגר נוגעת להתנהגות הנכונה במהלך ראיון עבודה, ובפרט מציע איש העסקים המנוסה כי תהיו אתם עצמכם – וכי תהיו קשובים למראיין.

ראשית, אין טעם לייפות את המציאות ובטח ובטח שלא לשקר, שכן רוב הסיכויים כי הפער בין הדיבורים למציאות יסבך אתכם ויבלוט לעין.

שנית, לא כדאי לספק תשובות אוטומטיות (דוגמת "התכונה הכי שלילית שלי זה פרפקציוניזם") אלא רצוי להיות אותנטי. זו לא רק תכונה מוערכת אלא גם דרך טובה להבטיח כי תתקבלו לעבודה שמתאימה לכם באמת.

בנוסף חשוב מאוד להיות קשובים למראיין ולא לנאום יתר על המידה – קשב לזולת מהווה גם הוא איכות חשובה בכל עבודה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן