ניתוח נתונים

המדריך לעבודה בניתוח נתונים

ניתוח נתונים מחייב ידע, ניסיון ומיומנות בעבודה מול מערכות מידע. יש כמה דרכים להשיג את המשרה המבוקשת הזו:

א. השכלה אקדמית –

כדאי להשקיע במסלול הכשרה בסיסי ולעבור השכלה אקדמית שקשורה לניתוח וטיפול במערכות מידע. השכלה אקדמית ניתנת במגוון רחב של מסלולים, כאשר בין היתר האפשרויות כוללות לימודים באוניברסיטה, לימודי תעודה, לימודים במכללות וכן הלאה. השכלה אקדמית רלוונטית נוספת תהיה תואר ראשון בתקשורת או במדעי המחשב.

ב. ניסיון קודם –

בעלי ניסיון קודם בתפעול מערכות מידע יכולים להגיש מועמדות לעבודה בניתוח נתונים. התנאי במקרה כזה יהיה בדרך כלל היכרות עם מערכות מידע ספציפיות, שמהן מגיעים הנתונים המיועדים לניתוח במשרה המבוקשת.

ג. המלצות –

יש עובדים ודורשי עבודה שמקבלים המלצות ממעסיקים למשרות שקשורות לטיפול במערכות מידע. ההמלצה חייבת להיות אובייקטיבית ורלוונטית, ולרוב היא גם לא מחליפה את תהליך הסינון הרגיל. מצד שני, בעלי המלצות בהחלט זוכים ליתרון על פני דורשי עבודה אחרים עם נתונים זהים.

ניתוח נתונים

למה לעבוד בניתוח נתונים?

עבודה בניתוח נתונים מציעה שכר גבוה ואפשרויות קידום. הנתונים מגיעים מסוגים רבים של מערכות מידע והם משמשים לקביעת אסטרטגיה ודרכי פעולה. העבודה מבוקשת בקרב עסקים קטנים ובינוניים, חברות גדולות, תאגידים בינלאומיים ומוסדות ציבוריים. אפשר גם להציע שירותי ניתוח מן הסוג הזה באופן עצמאי, או לחילופין לשלב אותם עם שירותי תוכן נוספים.

העבודה בניתוח ועיבוד נתונים יכולה להתבצע על בסיסי נתונים קיימים ובהרצת סקריפטים. בחלקה היא כוללת גם פיקוח על איכות המידע שמוזן לתוך המערכת, או ביצוע תיקונים ידניים ואוטומטיים. כל פעולה שמבוצעת על ידי העובד מקבלת ביטוי מיידי במערכת המידע ועשויה להשפיע על שורה ארוכה של בעלי תפקידים. האחריות הזו הופכת את העובדים לחלק בלתי נפרד מהאופי של החברה והיא מדגישה את חשיבותם עבור המעסיק.
נדרשת הבנה טכנית לעבודה בניתוח נתונים. את ההבנה הטכנית אפשר להשיג כאמור על בסיס השכלה אקדמית או ניסיון קודם, אך אין אפשרות להתעסק במערכות מידע בלי הבנה בסיסית. בנוסף, המשרה מתפתחת עם השנים ומושפעת משיפורים טכנולוגיים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן