היתרונות בעבודה כאח או אחות סיעודיים

עבודה בתחום הסיעוד היא עבודה לא פשוטה, אבל אין ספק שהיא חשובה ביותר

אין ספק כי עבודה בתחום הסיעוד היא לא העבודה הכי פשוטה בעולם. מדובר למעשה בתחום עיסוק שנוגע בטיפול האישי ביותר שניתן להגיש לאנשים שזקוקים לכך במידה הרבה ביותר. כאשר מטופל מגיע למצב סיעודי, בשל מחלה, בשל פציעה פיזית או בשל זקנה – הוא זקוק לטיפול אישי שדואג לחלקים היום יומיים והשגרתיים ביותר של חייו. טיפול זה צריך להיות טיפול מקצועי ביותר, עם הרבה אמפתיה ותחושת שליחות לא מבוטלת – משם שמדובר בטיפול שיכול להיות קשה פיזית ונפשית. עם זאת, זוהי אחת העבודות החשובות ביותר שניתן לבצע בעולם הטיפולי והרפואי כיום, וזוהי גם עבודה עם לא מעט יתרונות פרקטיים. היתרונות האלה מוכרים היטב למי שעובד בתחום ולמי שמבין בתחום – אבל אם אתם מתלבטים אם ללמוד ולהיכנס לעבודה בתחום הסיעוד, הרי שנסביר לכם מדוע זה בדיוק כדאי וחשוב כל כך.

מהם היתרונות בעבודה כאח או כאחות סיעודיים?

  • ביטחון תעסוקתי – ביטחון תעסוקתי הוא לא עניין של מה בכך בעולם של ימינו, שבו יש לא מעט אנשים שלא מוצאים עבודה בתחום שבו הם מתמחים ובתחום שאותו הם למדו. בתחום הסיעוד, ביטחון תעסוקתי הוא פרמטר גבוה למדי, משום שיש צורך באמת עצום בשירותי סיעוד מקצועיים. בין אם במסגרת חברות סיעוד פרטיות ובבתי מטופלים, בין אם במסגרות כמו דיור מוגן או בתי אבות סיעודיים, ובין אם בבתי חולים במחלקות סיעודיות שונות – תמיד אפשר למצוא עבודה ותמיד אפשר למצוא פרנסה, ובמקרה של שירותים פרטיים ומקצועיים כמו דיור מוגן או בתי אבות – זוהי גם פרנסה עם פוטנציאל די גבוה.
  • פרנסה – היתרון הכלכלי הוא יתרון לא מבוטל בתחום הסיעוד. לא כל מי שעובד בסיעוד מרוויח הרבה כסף, אבל בהחלט ישנן לא מעט מסגרות בהם מרוויחים משכורת שהיא לכל הפחות מכובדת – כאמור, מדובר במסגרות שיכולות להיות השירות הציבורי בבתי חולים או בתי אבות, ויכולות להיות פרטיות בחברות סיעוד בבית המטופל או בדיור מוגן סיעודי ואיכותי במסגרת פרטית. במסגרות פרטיות אלה, הפוטנציאל הכלכלי הוא לא מבוטל כלל וכלל.
  • היתרון הערכי – לא מדובר בדיוק ביתרון תעסוקתי כמו שמדובר ביתרון ערכי ופרסונלי. עבודה בסיעוד היא עבודה עם שליחות, עבודה שיש לה חשיבות חברתית כוללת וחשיבות אישית קריטית עבור המטופלים והמשפחות שלהם. מי שרוצה לעזור ולטפל באנשים – מוצא בעבודה בתחום הסיעוד יתרון ערכי שאי אפשר להשתוות אליו.

מבחינת ביטחון תעסוקתי, מבחינה כלכלית ומבחינה ערכית – עבודה בתחום הסיעוד היא חשובה ביותר

כפי שניתן להבין, ישנם לא מעט יתרונות בולטים ומשמעותיים לעבודה בתחום הסיעוד. מסגרות התעסוקה האפשריות בתחום הן לא מועטות – החל במסגרות דיור מוגן וכלה בבתי חולים או בטיפול אישי וביתי. בכל מקרה, מבחינות רבות – זוהי העבודה הטיפולית בעלת היתרונות הרבים ביותר.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן