מבני תעשיה

הדרישות לעבודה כקבלן מבני תעשיה

מהו קבלן?

קבלן מבני תעשיה הוא איש הניהול המרכזי בכל פרויקט שקשור במבנים גדולים בתעשייה, בעיקר מפעלים מסוגים שונים. לקבלן הבנייה תפקיד מרכזי בקביעת התוצר הסופי לאחר הבנייה, שכן הוא אמון על שילוב בין ההיבטים התכנוניים ולהיבטים הבטיחותיים בפרויקט. תפקידו של הקבלן הוא גם לנהל את כלל העובדים במלאכת הבנייה ולדאוג שהם יעמדו בלוח הזמנים. עבודתו הניהולית היא ללא ספק חשובה ביותר עבור יצירת מבנה תעשייתי איכותי, נאה ובטיחותי.

קבלן מבנים תעשייתים – הדרישות

הקריטריונים בהם צריך לעמוד על מנת לעבוד כקבלן מבני תעשיה משלבים בין הדרישות לעבודה כקבלן בנייה לבין ניסיון במבני תעשיה:

• תעודת מנהל עבודה – מנהל עבודה היא דרישה עיקרית על מנת לקבל תעודת קבלן בניה. כיום קיימים בשוק קורסים אשר מקנים את התעודה הזו. תנאי הקבלה לקורסים הם במרבית המקרים עשר שנות לימוד לפחות וניסיון של לפחות שלוש שנים בתעשיית הבנייה. התעודה ניתנת בסופו של דבר מטעם משרד התמ"ת.

• קבלן בנייה מורשה – על מנת לעסוק כקבלן בנייה, יש חובה לשאת תעודת קבלן. תעודת קבלן ניתנת לאחר הכשרה מתאימה, על פי רוס בקורס, שתנאי הקבלה שלו דורשים הכשרות קודמות. ראשית, ישנו צורך בנשיאת תעודת מנהל עבודה, כפי שהוסבר קודם. בנוסף, בחלק מהמקרים ישנו צורך בתעודה מקצועית כמו מהנדס אזרחי, הנדסאי בניין וכולי. מעבר לכך גם ישנו צורך של ניסיון של לפחות שבע שנים בעבודה ניהולית בתחום הבניין.

• ניסיון – העבודה במבני תעשיה היא שונה מקבלנות בענפי בנייה אחרים כמו בנייני מגורים או מבני ציבור לדוגמה. לכן, לא מספיק שיהיו בידיכם התעודות של קבלן בנייה ושל מנהל עבודה, ישנו גם צורך ממשי בניסיון בתחום מבני התעשייה. ככל שתצברו יותר ניסיון בתחום זה, הסיכוי לקבלת עבודה כקבלן בתחום יעלה.

מבני תעשיה

עיסוק במבנים הגדולים והמעניינים ביותר

קבלן מבני תעשייה עוסק בהקמת מבנים עצומים המשמשים בתעשיות גדולות במבנים אלו הדגש על הבטיחות הוא חשוב, יחד עם הנוחות עבור העובדים במפעלים אלו. השילוב בין התנאים השונים גורם לעבודה זו להיות מעניינת ומספקת במיוחד.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן