האם את רוצה להיות רופאת עיניים ילדים ?

מהם האתגרים שבלהיות רופאת עיניים ילדים?

האם את שוקלת עבודה בתור רופאת עיניים ילדים? מדובר ללא ספק על תחום שיכול להיות מעניין ומרתק. בעיות עיניים רבות מתחילות אצל ילדים בגיל מוקדם למדי – ולכן רופא עיניים ילדים הוא אדם עם תפקיד חשוב מאד באבחון ובטיפול במקרים הללו. לצד העניין הרב שיש במקצוע, חשוב מאד גם להכיר את האתגרים שיש במקצוע הזה. למעשה – זה נחשב כאחד מסוגי המקצועות המאתגרים ביותר שקיימים כיום, והוא לא מתאים לכל אחת.

אז מהם האתגרים שכדאי להכיר?

● הסמכה ארוכה – אם את רוצה להיות רופאת עיניים ילדים כדאי שתתכונני למשך הכשרה ארוך במיוחד. ראשית עלייך להתקבל כמובן ללימודי רפואה, ולאחר מכן עלייך לעבור התמחות בתחום של רפואת עיניים לילדים במשך כחמש שנים. משך ההתמחות אם כן הוא ארוך מאד. פעמים רבות עד שמגיעים להתמחות יש קושי למצוא עבודה בזמן הלימודים, ויש להיערך לכך מבחינה כלכלית.

● עבודה עם ילדים והורים – עוד אתגר שיש בתפקיד של רופא עיניים לילדים, הוא שעלייך לדעת כיצד יש לתת יחס הולם לילדים שמגיעים לקליניקה שלך. אל תשכחי שלקליניקה יכולים להגיע ילדים בני חמש, ילדים בני 3, ילדים בני שמונה, וגם תינוקות בני חצי שנה. עלייך תמיד להיות נעימה מאד – גם אם את אחרי יום עבודה ארוך במיוחד. עלייך להיות סבלנית ולהבין שיש ילדים שהמפגש עם רופאת עיניים ילדים עלול להלחיץ אותם. במקביל, עלייך גם לתת שירות טוב להורים שמגיעים לקליניקה, ומצפים כמובן לקבל תשובות על המצב של הילד.ThinkstockPhotos-501919400 (Mobile)
● בחירת מסגרת עבודה – עוד אתגר שקיים הוא בהחלטה באיזו מסגרת את תעבדי. האם תעדיפי להיות רופאת עיניים ילדים שיש לה קליניקה פרטית משלה? האם את רוצה לעבוד במרפאות של קופות החולים? האם להיות רופאת עיניים בבית חולים?  כל אלו החלטות חשובות מאד שישפיעו על הקריירה שלך.
יש לקחת בחשבון שככל שתתמקצעי יותר בתחום הרפואה ותצברי נסיון, כך יפתחו בפנייך אופציות תעסוקה רבות יותר מלבד העיסוק בתחום הרפואי נטו, אם את נמשכת לייעוץ, תוכלי בהמשך גם להתעסק בנוסף גם במתן חוות דעת רפואית של מומחה בתחום העיניים. מומלץ מאוד במהלך כל חיי הקריירה להשקיע בכתיבת מאמרים ובמיתוג השם שלך כרופאת עיניים מומחית בעלת שם.

רופאת עיניים ילדים- אתגרים לצד סיפוק רב

על אף האתגרים הרבים שיש במקצוע, חשוב לציין שבאופן כללי, העבודה בתור רופא עיניים ילדים היא אחת מהעבודות המספקות ביותר שיש היום. אם את לא פוחדת מאתגרים – זו העבודה עבורך!

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן