תוכנת ניהול לידים לעסקים קטנים

תוכנה לניהול לידים עבור עסקים קטנים

נהוג לראות במערכות ממוחשבות לניהול קשרי לקוחות חכם כמנת חלקן של החברות הגדולות במשק בלבד. עם זאת, חברות קטנות בעלות היקף צוות מצומצם וגם פרילנסרים הפועלים לבדם, יכולים למצוא במערכות שכאלו עזר רב ותועלת שערכה לא יסולא מפז.

מה זו מערכת לניהול לידים?

לפני שנקפוץ למים העמוקים ונעבור על היתרונות השונים שמערכת ניהול לידים מגלמת בתוכה, נסביר את מהותה בחיי היומיום של עסקים, חברות ומוסדות רבים במשק. מערכת זו היא למעשה תוכנה המאפשרת לנו לקלוט, למיין ולארגן את כל הפניות המכירתיות של בית העסק. ניתן לקלוט פניה של לקוח פוטנציאלי באופן פרונטלי או טלפוני על ידי רישום ידני ולחילופין ניתן לקבל פניה של לקוח באופן אוטומטי דרך חיבור שמתבצע בין התוכנה לבין אתר העסק שבו יש טופס צור קשר או ערוצים שיווקיים שונים דוגמת פרסום בפייסבוק, ספקי לידים וכיוצא בזה.

כיצד מערכת זו מתאימה לעסקים בעלי היקף מצומצם?

ההתלבטות הקשה אם להעביר את העסק להתנהלות כוללת באמצעות תוכנה לניהול לידים מאפיינת עסקים קטנים רבים שכן מדובר במהלך גורף שעשוי לשנות לא מעט הרגלים. משך ההסתגלות יכול לנוע בין מספר ימים לבין מספר שבועות, אך השימוש היומיומי וסיגול ההרגלים החדשים יכולים בהחלט להניב מספר יתרונות מובהקים וחשובים עבור עסקים קטנים:

ייעול צוותי המכירה

התהליך המכירתי של מוצר או שירות איננו קל ורצוף באתגרים וחשדנות מצד הצרכן. מה יכול לשנות את פני המצב? קודם כל זמן תגובה קצר לפנייה שהתקבלה ולאחר מכן מתן שירות מקצועי ומסודר. כאשר מדובר בצוות עובדים מצומצם, חשוב לשמור על סדר וארגון מופתי שכן לעתים איש צוות אחד נדרש לטפל בלא מעט לקוחות. קליטת הפניות בצורה אוטומטית מאפשרת למיין את הפניות בהתאם לקטגוריות שונות; כך למשל, כל מי שפונה מאתר העסק או מספק לידים עבור מוצר מסוים, יוכל להיכנס ישירות לקטגוריה עליה אחראי איש המכירות והשירות ובכך לקצר את משך התגובה.

העמקת הקשר עם הלקוחות

לעומת חברות ותאגידים, כעסקים קטנים אנחנו נהנים מיתרון היחס האישי שמאפשר לנו לתת ללקוחות את התחושה שהם במרכז. עם זאת, לאור העובדה שמדובר בצוות עובדים מצומצם, נתקשה לעתים לזכור את סיפורם של כל לקוח ולקוחה. עם תוכנת ניהול לידים נוכל לקלוט את הלקוח במערכת ולתעד במהלך כל שיחה ושיחה את המידע שסיפר. לאחר מכן בשיחה באה, נוכל לשלוף את המידע ההיסטורי בזמן קצר. יכולת זו מאפשרת לנו גם לתת יחס אישי שיחזק את הקשר עם הלקוח, אך גם לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות במקרים בהם צץ מוצר או שירות חדש.

חסכון בזמן

כעסק קטן אנו חייבים לנהל את משאב הזמן בצורה נכונה כדי להבטיח טיפול בלקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאליים ותחזוק העסק בשוטף. בדיוק לשם כך, מערכות רבות מתאפיינות גם בתהליכי אוטומציה שמאפשרים לנו לחסוך זמן יקר. בתוכנות לניהול לידים ניתן לשלוח דואר אלקטרוני כמענה אוטומטי לפניות שנכנסו עם כתובת מייל או לחילופין מסרונים ב-SMS ובוואטסאפ. כך ניתן לתת ללקוח את התחושה שהפניה נמצאת בטיפול גם אם אין לנו יכולת להגיב אליה באופן מידי ואנו נדרשים למטלה אחרת.

לסיכום

מערכות לקליטת ומיון לידים יכולות לסייע לבתי עסק בעלי נפחי פעילות גבוהים, בינוניים וקטנים כאחד. זכרו שמהירות התגובה לכל פנייה ואופן הטיפול בלקוחות יכולים לעשות את כל ההבדל ולתרום לבית העסק באופן ניכר.

דילוג לתוכן