שעון ביומטרי בעבודה

שעון ביומטרי בעבודה

שעון ביומטרי יכול להכיל יתרונות וחסרונות אך למרות שנדמה שהיתרונות שלו עולים על החסרונות, המציאות כהרגלה יכולה להיות הרבה יותר מורכבת. הנה כמה דברים שכדאי לדעת על שעון ביומטרי ועל הדרך שבה הוא מסבך את העניינים.

מהו שעון ביומטרי בעבודה?

אנו עדים לכך שיותר ויותר עסקים מכל מיני תחומים בוחרים בשעון הביומטרי על פני שעוני כניסה אחרים. אין ספק שכיום עסק שאין לו שום בקרת כניסה יכול לעבוד כפליים ולמעשה ההשקעה הזו חשובה מאוד והיא נמוכה מאוד ביחס לתמורה שהוא מעניק. בעוד יש בקרות כניסה ושעוני נוכחות שעובדים עם צ'יפ או כרטיס עובד, יותר עסקים מבינים כי שעון ביומטרי שפועל עם טביעת אצבע הרבה יותר נוח. יש לשעון כזה הרבה יתרונות אך יש צורך להכיר גם את הבעייתיות שלו. קודם כל, נתחיל במה שטוב.

שעון ביומטרי בעבודה
שעון ביומטרי בעבודה

מה טוב בשעון ביומטרי בעבודה?

  • שעון ביומטרי בעבודה מספק כניסה הרבה יותר נוחה ומהירה. במקום להוציא כרטיס או צ'יפ העובדים יכולים פשוט להעביר את האצבע וכך להיכנס אל מקום העבודה. במקרים מסוימים זה יהיה שימוש נוח הרבה יותר בעל משמעות כאשר יהיו לעובדים חפצים בידיים שלא יאפשרו להם להוציא את הצ'יפ מהכיס, כמו גם חוסר הצורך להסתובב עם תג על הצוואר.
  • עוד יתרון משמעותי של שעון ביומטרי הוא בפן הבטיחותי. אי אפשר לאבד את  האצבע וכך אי אפשר גם לזייף אותה מה שמספק למעשה את האפשרות להרשאות בטיחות גבוהות יותר מתחומי החברה ובכניסה עצמה.

מה בעייתי בשעון ביומטרי בעבודה?

הבעייתיות בשעון ביומטרי בעבודה היא אחת ויחידה, הוא חדירה לפרטיות. עסקים רבים לא מגלים קשיים בבקשה שלהם מהעובדים להזין את טביעת האצבע שלהם אך כל בעל עסק צריך לדעת שהעובד שלו יכול לסרב. מה הוא יעשה במקרה כזה? הוא יכול לאפשר לו להעביר צ'יפ או תג וכמעט בכל שעון נוכחות שפועל בגרסה הביומטרית יש גם אפשרות להזנת קוד. בכל מקרה זו פגיעה בפרטיות ואולי ביום במקרים מסוימים וחריגים מאוד מאגר טביעות האצבע באופן כללי יהיה בעייתי בעולם בשל בעיות אבטחה, אך נכון להיום רוב העסקים משתמשים בו בלי התנגדות משמעותית.

באידבות לומן מד עת שעוני נוכחות

דילוג לתוכן