שיווק דיגיטלי

עבודה בקידום אתרים אורגני לעומת ממומן

אם אתם מתעניינים במקצוע פופולארי ועדכני, באמצעותו אפשר לעבוד בכל מקום: בוודאי לקחתם בחשבון עבודה בקידום אתרים. בארץ ובעולם, מזה מספר שנים שנשים וגברים עוסקים בקידום אתרים, בעוד שעבודה כזאת אפשר לבצע בכל מקום, ובכל שעה.

ובכל זאת, גם במקצוע זה ישנן נישות מגוונות, בעוד שהוא מאפשר קידום אתרים אורגני וממומן. בכך, ניתן לגלות, כי למרות שלשתי השיטות ישנה מטרה משותפת (והיא לחשוף את אתר האינטרנט לכמה שיותר גולשים), עדיין ישנו הבדלים ביניהן.

מה ההבדל בין קידום ממומן לאורגני?

כדי להבין את ההבדלים, נתאר מהו הקידום הממומן (ידוע גם בכינוי PPC). קידום ממומן הוא שיטה שמטרתה להגביר תנועה בתוך האתר, וזאת דרך מנועי החיפוש המובילים כמו גוגל, אדוורדס ועוד. שיטת חשיפת האתר, מושתתת על תשלום לפי כל כניסה של גולשים. בכך ניתן לראות במנועי החיפוש, בעיקר בשורות הראשונות, אתרים מדורגים ראשונים במנועי חיפוש פופולאריים כמו גוגל ודומותיה. בזמן שאתרים שמופיעים ראשונים במנוע החיפוש, קודמו באמצעות תשלום.

קידום אורגני לעומת זאת, נעשה בדרך יותר טבעית, משמע: דרך הכנסת תכנים נכונים לתוך אתר האינטרנט, דרך שתילה או החלפה של קישורים אשר מובילים לאתר, ובמגוון פלטפורמות אינטרנטיות. כמו גם שהמקדמים מבצעים אפיון אתר ומקדמים אותו באמצעות מתן תשומת לב לאיכות האתר, נראות האתר, התוכן והמבנה שלו. זאת בהתאמה למה שגוגל ומנועי חיפוש אחרים דורשים.

מה תדרוש כל שיטת עבודה?

אם אתם מתלבטים בין שיטת הקידום הממומנת לשיטה האורגנית, חשוב שתדעו מה העבודה שתדרוש כל שיטה:

קידום ממומן

שיטה זאת תדרוש מהמקדם להיות עם "היד על הדופק" בכל הנוגע למנועי החיפוש הפופולאריים. השיטה מצריכה הבנה עמוקה בפלטפורמות כמו פייסבוק, גוגל, יוטיוב ועוד. איש המקצוע עליו להיות מיומן ובקיא ביצירת קמפיינים ברשתות חברתיות, ובשיפור שיעורי המרה של בעלי אתרים.

מקדמים בשיטה האורגנית חייבים להיות בעלי ניסיון וידע רב בניהול קמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות, ובשיפור שיעורי ההמרה של הלקוחות. נוסף לכך, דרושה הגדלה של שיעורי הקלקה (משמע: הבנת הדרך להגדיל כניסות לאתרים שאיש המקצוע מקדם), הפיכת מודעות פרסום לרלוונטיות עבור מנועי החיפוש, כמו ביצוע מעקב אחר הצלחת הקידום, שיפור אחוזי המרה והפיכת ההשקעה משתלמת עבור הלקוח.

קידום אורגני

שיטה זאת תצריך מהמקדם יותר סבלנות, כמו גם מהלקוח, שכן קידום זה נעשה בשיטות טבעיות יותר. לכן על איש המקצוע להשקיע באפיון האתר על ידי עיצוב מתאים, סידור ומיקום מחדש של אלמנטים באתר וכדומה. מי שיבחר בשיטה האורגנית, יצטרך ליצור תוכן טוב באתר (שנוצר על ידי כותבים מיומנים), כותרות מתאימות, שתילת קישורים באינטרנט, החלפת קישורים בין אתרי תשתית לאתר הלקוח, ושאר בדיקות חקירות וניסיונות: בעוד שכולם דרושים מאד בשיטה האורגנית.

כיצד בוחרים את הדרך לקדם?

כדי לבחור את הדרך לחשוף ולשווק אתרים ברשת, רצוי לחקור קצת כל שיטה, להבין לאיזה דרך אתם מתחברים, ומה קל לכם יותר לעשות. אם תהיו טובים בכל שיטה – תוכלו לשווק את עצמכם כבעלי מקצוע מיומנים ומנוסים!

דילוג לתוכן