קריירה תוך כדי לימודי אוניברסיטה

מורה לאנגלית במדינות עולם שלישי

ארגוני זכויות אדם מפעילים מערך שלם של מורים הנשלחים אל מדינות העולם השלישי. רוב המורים הללו נדרשים להעביר שיעורים בנושאים ספציפיים, כגון בריאות, מתמטיקה או אנגלית. מורה בעולם השלישי מועסק ישירות מטעם הארגון, ויכול למצוא את עצמו במדינות רבות. המשרה מתאימה למי שאוהב לטייל בעולם ולא חושש מאתגרים, אך מחייבת גם רמה גבוהה באנגלית, ולעיתים אפילו רמת שפת אם. יש עדיפות למועמדים המגיעים עם רקע בחינוך או לבעלי תעודת הוראה.

העבודה מתבצעת בתנאים שונים ובהתאם לאופי המדינה. יש מדינות עולם שלישי הנמצאות במלחמות אזרחים או מאבקים פנימיים, ובהן המורה נדרש להעביר שיעורים בתוך בקתות או אוהלים מיוחדים. המורים אינם צריכים לחשוש לחייהם, אך עליהם להקפיד על חיסונים מתאימים, תזונה בריאה והימנעות ממעבר על כללי התרבות המקומית.

היתרונות של המשרה

מורה לאנגלית במדינות עולם שלישי יכול ליהנות מיתרונות רבים:

1. שכר – התגמול עבור המשרה גבוה מזה שניתן להשיג בתור מורה רגיל. הארגונים המעסיקים את המורים מכירים ברמת הסיכון, ולכן מתגמלים את העובדים בהתאם.

2. עניין – אין הרבה משרות בהן ניתן להגיע אל המקומות והמדינות הנידחות בעולם. יש מורים המלמדים שבטים עתיקים, לעומת מורים שמשתלבים בתוך חברות מקומיות, הפועלות בצורה מבודדת כבר עשרות שנים. העניין במשרה כזו מובטח, ואין אף רגע דל.

3. אתגר – קשה מאוד להגיע מבחוץ ולרכוש את אמונם של תלמידים במדינות זרות. האתגר של המורה הוא עצום, ואפשר להתגבר עליו רק בעזרת מוטיבציה, כריזמה ומחויבות מלאה אל המשרה.

4. סיפוק – מורה שנוסע מאות אלפים קילומטרים, כדי ללמד ילדים זרים אנגלית לוקח על עצמו תפקיד חשוב והומאני. זו משרה המעניקה סיפוק אדיר בטווח הקצר והארוך.

סביבת עבודה לא יציבה

החסרונות של המשרה כוללים מרחק מהבית וסביבת עבודה לא יציבה. במדינות עולם שלישי קשה לנבא מה יוליד יום, או כיצד התפתחו הדינאמיקות המקומיות. גם התנגדות מצד הורי התלמידים והתלמידים עצמם יכולה להקשות על ביצוע המשרה. מבחינת תנאים, יש מדינות חמות מאוד, עם אחוזי לחות גבוהים וקשיים פיזיים ברורים. מורה במדינות העולם השלישי צריך להכיר היטב את המקום אליו הוא מגיע. הארגונים המעסיקים את המורים מעבירים אותם תהליך הכשרה במטרה למנוע עוגמת נפש, אך גם המועמדים צריכים לגלות מעורבות.

לסיכום, משרה של מורה לאנגלית במדינות עולם שלישי מתאימה למי שרוצה לטייל במקומות רחוקים, ולא חושש מסביבה עוינת. סביר להניח שרוב ההורים בישראל לא יעודדו את ילדיהם למשרה כזו, אך צריך גם לזכור את היתרון המוסרי וההומאני שלה. מנגד, יש למשרה הזו חסרונות מהם אי אפשר להתעלם.

דילוג לתוכן