להיות חוקר פרטי – אתגר, אדרנלין ועניין

אם כשהייתם ילדים תמיד אהבתם לצפות בסדרות הבלשות וחיפשתם "תעלומות" ואם גם בבגרותכם אתם תמיד מחפשים את מה שעומד מאחורי כל משפט שמישהו אמר או מאחורי כל דבר שמישהו עשה – אתם כנראה צריכים להיות חוקרים פרטיים, ולא כשתהיו גדולים. עכשיו.

לחפש את הסיבה לכל דבר

חוקר פרטיחחוקר פרטי נתפס בתודעה כאדם משכמו ומעלה, וזאת משום שעל הרבה משימות שעומדות בפניו מוטל מעטה סודיות. אסור לו לספר הרבה, כדי לשמור על פרטיות של לקוחותיו, וזה נותן לו מן הילה שמעוררת יראת כבוד – בסך הכול די בצדק.

חוקר פרטי עוסק הרבה פעמים בעניינים מרתקים שהמעניינים ביותר ביניהם הם בדרך כלל ענייני אישות – האם בגד, עם מי בגד ומתי בגד. על מנת לדעת את כל הפרטים האלה, שאמנם נראים מאוד "צהובים" אבל הם אלה שנדרשים כדי לאפשר חיים טובים יותר למזמין החקירה, יש לבצע הרבה מאוד פעולות שנשמעות כאילו נלקחו היישר מהסרטים של ג'יימס בונד: מעקבים, האזנות סתר, צילומים ממקומות מחבוא, איתור אנשים שנעלמו לפתע ועוד.

מעבר לענייני אישות חוקרים פרטיים עוסקים גם בנושאים אחרים, ביניהם איתור נכסים ו/או חשבונות בחו"ל, דליית מידע על אנשים לטובת הביטוח הלאומי, מקומות עבודה ו/או שותפים עסקיים ועוד ועוד.

מה נדרש מחוקר פרטי?

חוקר פרטי צריך להיות אדם בעל יכולות קשב וריכוז מאוד גבוהות, על מנת שלא לפספס שום אירוע ושום פרט בחקירה. בנוסף, עליו להיות מאוד סקרן, בעל חוש שישי טוב וגם בעל יכולת טכניות טובות, לטובת ציוד המעקבים וההקלטה. מעבר לכך, הוא צריך להיות אדם שכל דבר מעניין אותו ו/או מעורר את חשדו, על מנת שיוכל לאתר גם פעולות מתוחכמות שנעשות מאחורי גבו של הלקוח שהזמין את החקירה.

חשוב לציין, כי לא חייבים להיות בעלי רקע מיוחד בתפקיד ביטחוני כדי להתקבל לקורס חקירות פרטיות, אבל כן צריך להיות בעלי 12 שנות לימוד וללא עבר פלילי, ולעמוד בהצלחה בראיון אישי. הקורס עצמו נמשך בדרך כלל כחצי שנה, וקבלת התעודה מותנית בהתמחות של 3 שנים במשרד חקירות מורשה. לאחר מכן מקבלים תעודת חוקר פרטי, ואפשר לעבוד במקצוע הן כחוקרים פרטיים שכירים והן כבעלי משרד פרטי.

אם אדרנלין, ריגוש ועניין הם מה שאתם מחפשים בעבודתכם היומיומית, אין ספק שזה המקצוע עבורכם. בהצלחה!

דילוג לתוכן