אפשרויות תעסוקה של בוגר אדריכלות

אדריכלות הוא אחד המקצועות המעניינים ביותר ואם תהיו טובים במה שאתם עושים, צפויה לכם קריירה מתגמלת ומבטיחה. עם זאת, מה בכלל אפשר לעשו תאחרי שלומדים אדריכלות? האם בוגרי אדריכלות יכולים להתחיל בקריירה עצמאית או שהם חייבים להיות שכירים? הנה כל המידע בנושא.

לעבוד במשרד אדריכליםסטודנט לאדריכלות

האפשרות הטובה ביותר לבוגר תואר באדריכלות הוא לעבוד במשרד אדריכלים. זה לא שאי אפשר להתחיל קריירה בעצמאי ולפתוח משרד אדריכלות משלכם, אפשר ועוד איך, אך השאלה כמה זה יצליח. כאשר אין לכם ניסיון אין כמעט סיכוי שתצליחו להתחרות בשוק הבעייתי הזה שעמוס במשרדי אדריכלים שלחלקם יש ניסיון של שנים רבות. בתור התחלה כדאי שתצברו ניסיון ותעבדו במשרד אדריכלות גם אם תהיו בהתחלה די שוליים. לאט ובטוח תוכלו להתקדם ובסופו של דבר להגיע לתפקידים בכירים יותר ואז תוכלו גם להקים משרד משלכם.

לעבוד לבד כעצמאיים

הקמת משרד אדריכלות היא לא עניין של מה בכך. מדובר על משימה ארוכה ומייגעת כי הרי להיות עצמאי בישראל זה לא עניין פשוט. כאשר יש צורך להקים משרד אדריכלות שי צורך לדאוג לכל הפרמטרים החל מהשיווק והפרסום ועד התמחור וגיוס הלקוחות. עבודה כעצמאיים במשרד אדריכלות צריכה לעמוד גם בסטנדרט הגבוה ביותר ולכן המשרד שלכם חייב לספק אפשרות של הדמיות אדריכליות, עיצוב פנים, עיצוב גינות ובכל שאר הסגנונות כולל עיצוב יוקרתי, עבודה עם ספקים וחברות בנייה וכן הלאה. עבודה כעצמאי אמנם קשה מאוד אך בסופו של דבר אתם הבוסים של עצמכם והשמיים הם הגבול.

לבחור תחום התמחות

אם אתם רוצים להתמקצע בנושא מסוים בתחום האדריכלות אתם יכולים לעשות זאת. מה זה אומר? תחום האדריכלות הוא תחום גדול מאוד ואם אתם רוצים להתרכז בעיצוב גינות, עיצוב מטבחים או בכל עיצוב קטן יותר אתם יכולים ליצור לעצמכם שם ומוניטין בתחום ולהיות אחראים על זה במשרד שבו תעבדו. אתם יכולים גם להתמקד בנושאים גדולים יותר כמו למשל עיצוב פנים או עיצוב חוץ, וכמובן גם לדאוג לעניינים הרבה יותר ספציפיים כמו למשל התמקצעות בהדמיות אדריכליות שחשובות מאוד בימינו.

 

 

דילוג לתוכן